27 november 2012

Marketingcases

Marketingcases en Portfolio

De afgelopen jaren heb ik veel mooie leerzame dingen mogen doen met mooie mensen bij mooie merken. In mijn loondiensttijd en sinds 2012 als zelfstandige. Mijn kennis uit verschillende branches neem ik mee naar de volgende branche en dit zorgt voor kruisbestuiving. Mijn ervaring is dat elke opdrachtgever dit van grote toegevoegde waarde vindt.

Geloof in Simon Sinek: Why, How, What

Veel organisaties sturen nog te veel op resultaat an sich. Ik geloof in de denkwijze van Simon Sinek en ’the golden circle’: Why, How, What. Resultaat is vooral het gevolg van waarom je iets doet, hoe je het doet en wat je doet.

golden circle

Door te sturen op waarom je iets doet, ga je aan andere knoppen draaien. Stuur je op resultaat, en dat zie je in een aantal branches gebeuren, dan krijg je een uitholling van je merk, product of dienst. En verlies je juist klanten en omzet. Ik geloof in Why, in visie en in passie en in het verdiepen naar wat je klanten willen. En iedereen die altijd vertelde dat het niet om details ging, good luck. Ons brein zit anders in elkaar.

Zelf kijk ik naar het bewuste en vooral ook onbewuste gedrag van de doelgroep. Inzichten van onder andere gedragswetenschappers combineer ik met fact based (online) data, klantinsights, wensen en (latente) behoeften. En dat maak ik praktisch toepasbaar. Zo kunnen we de klant nog beter bedienen en kan de organisatie effectiever, goedkoper en meer impact hebben.

Mijn onderscheidend vermogen is mijn frisse creatieve marketingblik. Ik kan hierdoor organisaties helpen de klant beter te bedienen en de omzet en het rendement vergroten. Online en Offline.

Succesvolle marketingcases bij A-merken

Holland Casino Try Out pakket

Bedenker en man achter het succesvolle Holland Casino Try Out pakket. Verantwoordelijk voor het bedenken van het product en het in de markt zetten. Offline en online. Ontwikkeld op basis van customer insights. Te koop bij Holland Casino en andere distributiekanalen. Resultaat: miljoenen.

Het Samsung Casino Pack

In samenwerking met Samsung is het Samsung Casino Pack ontwikkeld. Een fantastisch product en samenwerking tussen twee A-merken. Met een geweldige inhoud, uitstraling en distributieplan. Ondersteund door marketingcommunicatie met als gevolg uitstekende verkoopresultaten. En een bizar hoge respons op het aantal bezoekers dat naar het Casino is gekomen.

Joint promotions, Co-branding & Advertising

De Holland Casino Media guide. Een voor Holland Casino volledig nieuwe en innovatieve denkwijze om op gestructureerde en inspirerende wijze invulling te geven aan de strategische mogelijkheden van joint promotions, co branding en advertising. Een inspiratie guide voor samenwerkende partners van Holland Casino met mogelijkheden op het gebied van joint promotions, co-branding en advertising.

Speluitleg

Drijvende en soms duwende kracht achter het onderwerp Speluitleg. Een overkoepelende visie ontwikkeld en uitgewerkt via een totaalconcept genaamd Speel. Een overkoepelende nieuwe denkwijze met optimale gast,- en casinobeleving. Offline en online.

Propositiemarketeer ad interim

Marketingcase: ontwikkelen van nieuwe en aanscherpen van bestaande proposities waarmee BENU apotheken zijn dienstverlening in de markt kan zetten.

Product Owner & Marketing Manager ad interim

Marketingcase: gestart bij Marketing Operations die in reorganisatiefase zat. Marketing van zonnepanelen was weggevallen en belangrijkste opdracht was dit weer op de rit te krijgen voor B2C markt. Daarna bredere rol Product Owner in het Klant van Morgen team. Onder andere verantwoordelijk voor volledige ontwikkeling van nieuwe online zonnepanelen tool.

Product Owner

logo-praxis

Bij Maxeda voor Praxis als product owner/marketeer verantwoordelijk voor opzetten en uitrollen van eerste online A/B testen tbv E-commerce, online conversieverhoging en meer online succes en inzicht. En het ontwikkelen en uitrollen van de innovatieve Praxis interactieve folder.

Interim Marketing Change manager

Bij JVH gaming & entertainment group verantwoordelijk geweest voor het professionaliseren van de afdeling M&C en veel M&C activiteiten, online en offline. Voor de merken Jack’s casino en Flash casino’s.jacks_logoflash casinos50571509982a4__JVH_Gaming_nieuw

Werkzaamheden voor nog meer mooie merken:

LOGO-BrainConversion


logo telecompaper

beslist_logo_400x240

offcourselogo1