Deal proneness, dealgevoeligheid
Met Black Friday in aantocht was ik nieuwsgierig naar wat ons gevoelig maakt voor deals.
Hierdoor komt het, enkele suggesties voor actie en A/B tests #experiment #test, #insight
Black Friday dealgevoeligheid John van der Wal,
of kijk hieronder naar de screenshots.
BLACKFRIDAY Gevoelig voor deals zoals bij Black Friday?
Hierdoor komt het…
02 Deal gevoelig? Met Black Friday voor de deur wilde ik meer weten over ons aankoopgedrag. Ik kwam een interessant artikel tegen over deal proneness, gevoeligheid voor deals. Al eerder is gebleken dat mensen tot op zekere hoogte vatbaar worden voor deals door de invloed van hun ouders. Een “relatief nieuw” onderzoek toont aan dat onze genen, erfelijke factoren ook een belangrijke rol spelen.
03 Born to Shop Onderzoekers onderzochten de genetische basis van dealgevoeligheid, ook wel bekend als “dealgevoeligheid,” wat het enthousiasme van mensen voor koopjes weerspiegelt. Het artikel, “Born to Shop? A Genetic Component of Deal Proneness”, gepubliceerd in het Journal of the Association for Consumer Research, levert het bewijs dat onze genen ook een rol spelen bij het veroorzaken van koopjesjachtenthousiasme. Onderzoek is uitgevoerd onder tweelingen. Ze maten de interesse in verschillende soorten deals. Detail: tweelingen die samenwoonden, vertoonden meer gelijkenis in dealgevoeligheid dan degenen die niet samenwoonden, volgens de auteurs het bewijs dat het niet allemaal erfelijkheid is.
04 Van inzicht naar actie Kun je deze inzichten gebruiken om verder op te testen? Lees op de volgende pagina enkele suggesties. Suggesties A/Btest en acties Deals voor doelgroep gezinnen, of samenwonenden Deals op combinaties zoals doelgroep ouder/kind, of opa/oma/familie. Denk aan @DisneylandNL, @Efteling. En mocht je heeeeel veel tweelingen in je bestand en tijd over hebben … 🙂 Welke test kun jij bedenken?
05 John van der Wal SUCCESMET BLACKFRIDAY En alle deals daarna